2015. március 5., csütörtök

Szemnek szájnak ingere

Rendszerint szabadnapjaim eleje azzal telik, hogy kitaláljam, mi a jó istent főzzek aznap. A napok óta tartó rakott krumpli kívánásom sem segített ezt könnyebben eldönteni, mert rendszerint lusta vagyok hozzá, hogy elkészítsem. Úgy döntöttem, hogy ezen a verőfényes napon nekiindulok a piacnak, és aztán majd lesz valami. Persze induláskor már körvonalazódott, hogy valami húsos tészta lesz, de nem tudtam, hogy pizza, vagy valami más.

És végül eldőlt, csirkés batyu lesz. Útközben azért vettem a piacon egy kis rántott májat, éhen ne haljak míg elkészül a finomság. A recept nagyjából így néz ki. (természetesen ki-ki hozzárakhat zöldséget, gombát, vagy kiveheti, ami neki nincsen, a batyuk vélhetően a legváltozatosabb dolgok a földön, és én hálás vagyok, hogy van fagyasztott leves tészta a világon)

Csirkés batyu:
Hv.: 0,5 kg csirkemell filé (ha valaki szereti vehet csirkecombot, vagy aprólékot)
       1 nagy doboz tejföl
        4-5 gerezd fokhagyma
        15-20 dkg sonka, vagy tarja (lehetőleg főtt)
        15-20 dkg sajt
        só, bors
        2 csom. leveles tészta
        tojás a kenéshez

Elkészítés:
A csirkét apró darabokra vágjuk* majd, lepirítjuk (nem fűszerezzük, lesz elég a kutyulékban mellé). Miközben a csirkénk pirulgat, nekilátunk a töltelék többi alapanyagának. Lereszeljük a sajtot (egy kicsit hagyunk a batyuk tetejére), apró darabokra vágjuk a sonkát, összetörjük a fokhagymát (aki azt szereti reszelheti is, én utálom mert csupa hagymaszag leszek), mindezeket összekavarjuk a tejföllel és némi sóval, borssal, olyan ki hogy szereti alapon. Amint kész a csirke azt is hozzáadagoljuk ehhez a keverékhez, beleforgatjuk és nekilátunk a tésztának. Ha frisset vettünk, nagy teendőnk nincs (ezek általában 24x40 méretben vannak) egy kicsit érdemes rajta nyújtani, majd 4 részre osztani. ezekbe töltjük a kb. 2 evőkanálnyi tölteléket.
Nekem így egész 6 batyum lett, (a maradék leveles tésztáról később) ez 4 személyre elegendő.
Batyukat formálunk a tésztából és nagyon ügyelve, hogy ne maradjanak lyukak, összenyomkodjuk a tésztát. Lekenjük a felvert tojással és megszórjuk a maradék sajttal. 180 fokos sütőbe rakjuk, és nagyjából 20-30 percig sütjük, míg arany színe nem lesz.
Tálalhatjuk fokhagymás joghurttal, vagy csak magában, mindenképp isteni lesz.
Jó étvágyat hozzá!

*A maradékokról. Én személy szerint csontos mellet szoktam venni, és direkt nem vagdosom tökéletesen lefelé a húst. Veszek némi leveszöldséget és felrakom levesnek. A tészta, pedig szinte mindenre jó, másnap minipizza, vagy aznap édesség is lehet belőle, egy kis lekvárral töltve, majd a végén porcukrozva.

Szép napot, Jó Étvágyat és nem utolsó sorban Jó Szerencsét!

CSAK Elá

Megosztás:  

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése