2015. november 25., szerda

Azt hittem könnyű lesz - fülek az oldalon

Mikor belevágtam ebbe az egész blogolásba, azt hittem könnyű lesz. Hogy hipp-hopp összerakok egy honlapot, és feltöltöm tartalommal. Aztán rájöttem, hogy csak a külcsín elviszi nagyon sok időmet. Kitaláltam valamit és rendre nem olyan volt, mint amilyet szerettem volna, túl giccses, túl sok. Irigykedtem mások lapjára, hogy milyen szép, de nem sikerült megvalósítani.

Most, majdnem egy év után, úgy döntöttem, hogy eddigi kimaradt hónapjaimat pótolni fogom, és elérem mindazt amit elterveztem. Létrehozok egy olyan blogot, amit szívesen szerkesztek, amire mások is szívesen látogatnak majd.
Sok átalakítás kellett, egy kicsit bele is kellett piszkálni a HTML fájl-ba, de végül sikerült, kitartással és egy kis segítséggel.

Néha, tíz óra szenvedés után, úgy éreztem, mire megvalósítom mindazt amit szeretnék, megszületik a kisbabám, vagy csak elkezdtem dühöngeni, hogy semmi sem akar működni rajta. Én a kezdő, aki a weblapkészítést még csak hírből ismeri, és azt hiszem ez így is maradt, mert az a kis előrelépés nem tekinthető érdeminek, kemény küzdelmen mentem végig. De egy jó keresőprogram, egy kis bátorítás és megoldódott minden.

Lássuk a legnehezebb feladatot, egy szép blog készítését. Ez nem nagy kunszt amint rájövünk, hogy vannak már oldalak ahol letölthetünk sablonokat direkt erre a felületre, és aztán szépen felrakjuk a sajátunkra. Viszont nekem a címkékkel nagyon meggyűlt a bajom. Gondolom mindenki ismeri azokat a cuki kis füleket, lenyitod, kattintasz és tadam, máris a témához kapcsolódó dolgokat találsz. Persze a sablonok jellemzően angol fülekkel operálnak, emiatt meg kell őket keresni a HTML fájlban (amit a sablonok menüben tudunk elérni) és egyszerűen átírni őket (ctrl+f gombbal rá tudunk keresni az adott szövegre, a többi meg úgyis körülötte lesz, így könnyedén át tudunk írni bármilyen megjelenített angol szöveget magyarra). Egy kis logikával, könnyedén a magunk képére és elégséges számúra tudjuk alakítani ezeket a zseniális kis dolgokat.

De mi van ezután, összeszedjük azt az egy címkét (amit ugye minden bloger előszeretettel használ) és hozzárendeljük egy adott fülhöz. Így:
Ne aggódjatok, szerencsére a google motorja kiválóan kezeli az ékezetes betűket. Viszont ezt nyilván csak akkor találjátok meg, ha egy külső komolyabb sablonban dolgoztok. Az eredetiben is hasonlóan kell ilyen fület csinálni, ígérem, ha lesz rá igény leírom.

Viszont így kaptok egy rusnya szürke dobozt minden kattintásnál, ehhez ki kell törölni két sort, hogy ez ne látszódjon. (Ígérem frissíteni fogom, hogy hol és miként a napokban, mert arra sajna nem én jöttem rá.)

De ettől függetlenül már remekül szuperál egy szép és modern oldal.
Végezetül néhány link a sablonokhoz:

Btemplates.com
Bloggerthemes.net
Mybloggerthemes.com

Mielőtt bármibe belevágtok, mindig csináljatok az aktuális állásról egy biztonsági mentést, ezt szintén a sablonoknál kell a jobb felső sarokban, ugyanitt tudjátok benyitni az új sablont.

Jó Szerencsét!

Farkas Kinga Zs

*megjelenés minden szerdán*
Megosztás:  

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése